پایان نامه ارشد رشته روانشناسی رفتارهاي پرخطر دانش آموزان

آموزش کامل پایان نامه نویسی مخصوص مقطع کارشناسی ارشد

دانلود متن کامل پایان نامه - همه رشته ها -


دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :بررسي اثربخشي آموزش  تاب آوري بر کيفيت زندگي و کاهش رفتارهاي پرخطر دانش آموزان

الف- حل مسأله و نظريۀ يادگيري شناختي

در رويکردهاي شناختي در مورد نحوۀ يادگيري انسان به جاي تکيه بر پاسخ‌هاي بيروني بيش تر بر فرايندهاي ذهني تأکيد مي‌شود. به عبارت ديگر، واکنش انسان نسبت به محيط واکنشي انفعالي نيست بلکه فرد مي‌کوشد تا اطلاعات دريافت شده از محيط را پردازش کند و مورد تعبير و تفسير قرار دهد.(احمدي، 1380).

در نظريۀ گشتالت، يادگيري همواره به نوعي با حل مسأله ارتباط دارد. به نحوي که يادگيرنده هنگام برخورد با يک موقعيت مسأله‌اي از نظر سازمان فکري در يک حالت” عدم تعادل ” قرار مي‌گيرد. کوشش ذهني فرد براي حل مسأله يعني دست يافتن به يک هيأت و شکل مطلوب که همان يافتن راه حل مسأله است، مجدداً يادگيرنده را به وضعيت” تعادل[1]”  باز مي‌گرداند. پياژه نيز در نظريۀ خود يادگيري را نتيجه فرايند تعادل يابي مي‌داند. به زعم وي هنگامي که يادگيرنده نتواند بر اساس ساخت‌هاي شناختي موجود به موقعيت‌هاي ويژه و مسائلي که با آنها رو به رو مي‌شود؛ پاسخ دهد، به نوعي عدم تعادل دچار مي‌شود و براي رسيدن به تعادل مجدد تلاش مي‌کند. اين فرايند که بر اساس دو مکانيزم ” جذب” و ” انطباق” پيش مي‌رود، به کسب ساخت‌هاي شناختي تازه‌اي منجر مي‌شود که پياژه آن را يادگيري مي‌نامد. (جينز برگ، ترجمه حقيقي و شريفي،1371).

[1]-Assimilation

سوالات یا اهداف پایان نامه :

تعيين اثربخشي آموزش تاب آوري بر افزايش كيفيت زندگي دانش آموزان دختر

تعيين اثربخشي آموزش تاب آوري بركاهش رفتارهاي پرخطر در دانش آموزان دختر

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسي اثربخشي آموزش  تاب آوري بر کيفيت زندگي و کاهش رفتارهاي پرخطر دانش آموزان